UŻYWANIE SAMOCHODU NA WODÓR W POLSCE?


Odpowiedź na to pytanie, w tej chwili jest prosta – nie mamy stacji tankowania takich pojazdów. Ma to się jednak zmienić. O tym będzie także na XI Eko Wyzwaniach Ekopraktycznych, których partnerem jest Toyota Centrum Wrocław.

Toyota i Lotos chcą umożliwić korzystanie z samochodów, dla których paliwem jest wodór. Koncern z Gdańska jako pierwszy w Polsce wyprodukuje wodór o bardzo wysokiej czystości, natomiast producent samochodów przyczyni się m.in. do wybudowania stacji tankownia tego paliwa i wprowadzi na rynek zupełnie nowy model auta z ogniwami paliwowymi.

Toyota Motor Poland i Grupa Lotos podpisały list intencyjny o współpracy nad rozwojem technologii wykorzystania tego paliwa w transporcie samochodowym. Wiadomo, że głównym celem kooperacji obu firm jest wybudowanie w 2021 roku pod patronatem Toyoty stacji tankowania wodoru w Polsce.

W 2021 roku będziemy jako pierwsi w Polsce produkować wodór o bardzo wysokiej czystości – powiedział Marian Krzemiński, wiceprezes zarządu Grupy Lotos ds. inwestycji i innowacji. – Do tego czasu na pierwszych dwóch naszych stacjach chcemy też zbudować punkty ładowania samochodów tym paliwem, zaś Toyota jest jednym z dostawców, który takie samochody posiada. Chcemy upewnić się, że to, co przygotujemy, będzie spełniało wymogi rynkowe – wyjaśnił.

Sygnowane pismo to dopiero początek prac, które zakończyć ma szczegółowa umowa o współpracy. Zgodnie z deklaracjami, dokument taki ma powstać do końca I półrocza 2020 r. Równolegle, obie firmy zadeklarowały chęć współdziałania na rzecz promocji technologii opartych na wodorze, określanego przez ekspertów jako paliwo przyszłości.

O tym dlaczego auta hybrydowe i elektryczne Toyota traktuje jako etap przejściowy dla samochodów na wodór, i dlaczego to rozwiązanie sprzyjające ekologii – będziemy rozmawiać w czasie najbliższych Eko Wyzwań 21 kwietnia we Wrocławiu. Wszystkie informacje, wraz z rejestracją (udział bezpłatny) znajdują się na stronie ekowyzwania.pl

4 wyświetlenia

© 2020 Eko Praktyczni. Wszelkie prawa zastrzeżone.