top of page

EKO NEWSY


O ekologii w bardzo szerokim rozumieniu mówi się coraz więcej, coraz częściej i coraz głośniej. Niestety są to zazwyczaj informacje niepokojące. Co przyniosły ostatnie dni?

W chwili, gdy publikujemy ten tekst, trwa kolejna (w czasie 12 dni) już demonstracja w Londynie na rzecz klimatu. To w zasadzie stan wyjątkowy, jak informuje Extinction Rebellion. Obostrzenia, zakazy władz wobec protestujących przynoszą odwrotny skutek od zamierzonego – liczba demonstrujących zwiększa się.

W Polsce zajmują nas jednak nieco inne wiadomości.  W sobotę informował oficer prasowy miejscowej Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej mł. bryg. Robert Chodkowski, że: „Państwowa Straż Pożarna prowadzi akcję ratunkową, która ma na celu opanowanie oleju, który wyciekł z elektrowni Energa w Ostrołęce (mazowieckie) do kanału wpływającego do Narwi". Przedstawiciel Elektrowni mówił o wycieku oleju turbinowego TU 32, a według Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, do kanału, który uchodzi do rzeki, dostało się kilka ton mazutu. To ciężki olej opałowy.

Pozostając w temacie elektrowni w Ostrołęce, w poniedziałek mieszkańcy i mieszkanki Poznania mogli na przystankach autobusowych przeczytać zaskakującą „reklamę”. Powstała ona z inicjatywy Pracowni na rzecz wszystkich istot i do złudzenia przypomina reklamę – w tym wypadku PKO Bank Polski – jednak jej treść nie pozostawia wątpliwości: Dumnie finansujemy budowę Ostrołęki C, elektrowni, która będzie emitować do atmosfery nawet 6 mld CO2 rocznie" - od takiego zdania rozpoczyna się plakat imitujący reklamę Banku Polskiego PKO. Nad napisem tytuł: "Biznes, jak zwykle". Fałszywą reklamę ktoś powiesił na skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i Głogowskiej w Poznaniu.

Te i podobne informacje mają na celu uzmysłowić m.in. jak w chwili, kiedy musimy odchodzić od paliw kopalnych, inwestowanie ogromnych pieniędzy w te elektrownie jest nieracjonalnym pomysłem.

Niemałym również zaskoczeniem okazały się ustalenia The Guardian wobec Googl, który z jednej strony inwestuje 150 000000 dolarów w energię odnawialną, opiera swoją firmę w 100 procentach o OZE, a tymczasem jednocześni opłaca denialistów. Pieniądze Googl trafiają do blisko 12 organizacji sprzeciwiających się walce ze zmianami klimatu, m.in. do Competitive Enterprise Institute.

3 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Commentaires

Les commentaires n'ont pas pu être chargés.
Il semble qu'un problème technique est survenu. Veuillez essayer de vous reconnecter ou d'actualiser la page.
bottom of page