top of page

EKO WZYWANIA: ETYCZNA DZIAŁALNOŚĆ FIRM WAŻNA DLA KONSUMENTÓW

Zaktualizowano: 30 lip 2020


Cena i tylko cena – tak myśleliśmy o konkurencyjności przez wiele lat. Nie jest łatwo takie myślenie zmienić. Tymczasem etos firm i przedsiębiorstw zyskuje na znaczeniu w wyborach konsumenckich, a etos to m.in. zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność biznesu.


Trzeba nam przypomnieć, że relacja biznesu z ekologią to temat, który zawsze jest obecny na naszych konferencjach. Również na najbliższej, 25 września w e Wrocławskim Hotelu Śląsk, na VIII Eko Wzywaniach będziemy rozmawiać o rozwoju zrównoważonym i odpowiedzialnym.

Coraz więcej firm przykłada wagę do działań związanych ze zrównoważonym rozwojem i społeczną odpowiedzialnością. W Polsce blisko 60 proc. największych przedsiębiorstw raportuje dane pozafinansowe, które odzwierciedlają wpływ, jaki firmy wywierają na otoczenie, oraz rezultaty ich działań na rzecz środowiska i społeczeństwa. Taka strategia ma wiele korzyści, przede wszystkim wyzwala innowacyjność, zwiększa efektywność biznesu i buduje zaufanie do firmy. Transparentna komunikacja firm w tym obszarze jest szczególnie ważna dla młodego pokolenia. Dlatego public relations odgrywa tu kluczową rolę.

Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na działania społeczne podejmowane przez firmy. Liczy się nie tylko cena i jakość produktu, lecz także sposób w jaki firma prowadzi swój biznes i wpływ jaki wywiera. Z badań Uniwersytetu Południowej Kalifornii wynika, że 85 proc. dzisiejszych konsumentów (przy czym ponad 90 proc. millenialsów) wybiera te marki, które kojarzą im się z rozwiązywaniem problemów społecznych.

Prowadzenie działań uwzględniających interesy społeczne czy ekologiczne może się przyczynić do osiągnięcia wymiernych korzyści, w tym wzrostu wiarygodności przedsiębiorstwa dla konsumentów.

Ponad 40 proc. firm ocenia, że prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny skutecznie pomaga w zdobyciu zaufania i lojalności pracowników – tak wynika z badania „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP)”.

Jak wziąć udział w konferencji? Wystarczy mail na adres gosia@ekopraktyczni.pl, udział jest bezpłatny. Należy się spieszyć, liczba miejsc ograniczona!

9 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page