![](https://static.wixstatic.com/media/c89378_863398c7ae3b43b2ab8d077216f62dd6~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_83,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/c89378_863398c7ae3b43b2ab8d077216f62dd6~mv2.jpg)
Sobota, 16 czerwca, w wałbrzyskim Parku im. Sobieskiego upłynęła pod znakiem ekologii i dobrej zabawy. Zielone serce miasta, jakim jest park, tętniło życiem. Atmosfera festynu była szansą na edukację.
Ekologia, ruch, sport, zdrowy tryb życia idą w parze, dlatego zaczęliśmy IV Ekologiczny Piknik Rodzinny od rozgrzewki z FitnessWorld, w której najchętniej uczestniczyli najmłodsi. Chwilę później przyszła pora na pierwsze konkursy, takie jak tworzenie kreacji z pozornych odpadów (połączone z pokazem mody), konkurs wokalny – temat przewodni piosenka ekologiczna, budowanie ekopojazdów itp. Były też quizy dotyczące zdrowego żywienia, ekologicznych/racjonalnych zakupów, segregowania odpadów. Sprawdzaliśmy również kondycję fizyczną uczestników w konkurencjach sportowych oraz w zielonym biegu na czas.
![](https://static.wixstatic.com/media/c89378_497bb969e52341fba8c521c8cf95abeb~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_83,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/c89378_497bb969e52341fba8c521c8cf95abeb~mv2.jpg)
Główny konkurs, w którym nagrodą był rower, składał się z dwóch etapów. W pierwszym, uczestnicy zdobywali pieczątki na stoiskach Partnerów:Toyota Motor Manufacturing Poland, Toyota Tsusho Europe, Toyota Nowakowski, POLST, PSB PAGAZ, Viessmann – 1 InLand, Decathlon, FitnessWorld, Kauflandoraz w ekologicznym i edukacyjnym autobusie. Następnie prezydent WałbrzychaRoman SzełemejorazGrzegorz GórskiKierownik ds. Korporacyjnych Toyota Motor Manufacturing Poland wylosowali trzy osoby spośród wszystkich zgłoszeń. Na nie czekał quizy, z jak się okazało, trudnymi pytaniami. Zwyciężczynie – mama z córką – wygrały główną nagrodę.
![](https://static.wixstatic.com/media/c89378_a1be3b58be97454c991a73a83c1803e9~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_83,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/c89378_a1be3b58be97454c991a73a83c1803e9~mv2.jpg)
Jeszcze przed wręczeniem nagrody prezydent Roman Szełemej zauważył, że hasło „Zielone Miasto Wałbrzych” to nie tylko odwołanie do położenia, do miejskiej zieleni, której – nota bene – niejedno miasto mogłoby pozazdrościć. To przede wszystkim dążenie, aby Wałbrzych był miastem ekologicznym z czystym powietrzem, chroniącym środowisko naturalne. Grzegorz Górski dodał, że fabryka TMMP wpisuje się w cele Wałbrzycha, ponieważ jednym z założeń jest, aby po 2050 roku nie emitowała CO2, a zatem była w pełni ekologiczną.
Gwiazdą pikniku była charyzmatyczna grupa bębniarzy z poznania czyli Drum Work. Najpierw posłuchaliśmy energetycznych rytmów, a później sami mogliśmy spróbować swoich sił w czasie warsztatów bębniarskich. Z muzycznych atrakcji ponadto, na zakończenie koncert cover’ów z serii „znane i lubiane” w wykonaniu Natalii Kłapińskiej oraz Karoliny Zakrzewskiej.
Przez cały czas trwania pikniku mogliśmy brać udział w wielu rozmaitych warsztatach, m.in.: tworzenia zabawek z pozornych odpadów, kulinarnych, tworzenia drobnych i praktycznych prezentów czy kosmetycznych – wykonywaliśmy ekologiczne i musujące kule do kąpieli.
Więcej zdjęć z IV Ekologicznego Pikniku Rodzinnego w Sobieskim można obejrzeć na naszym Facebooku pod tym linkiem.
Następna edycja, już piąta, Ekologicznego Pikniku Rodzinnego za rok. Ponownie zapraszamy do Parku Sobieskiego w Wałbrzychu!